Wednesday 21 March 2012

一个承重的决定 以及对她想说的三件事.. A major important decision & 3 things I want to tell her.

终于,2012年三月20日, 第四间屋子买家的价格谈成了。同时,这表示我即将开始我的休闲生活直到12月或更早,直到我的医生对我脑部淤血手术有80%的成功率为止。为何要休息呢?因为我真的打算豁出去了,重新开始了我的一切,储蓄从零开始,职业从低做起,开始我的无压力生活。

职业从低做起?为什么呢?因为迟些打算把我脑部的医学证明纸献给上司,希望他们能把我降级并留在公司,毕竟我真的需要一份工作来维持部分日常消费。如果打算把我给解雇的话,我也无话可说了。到时再找一份简单简单的工作吧,我不信没有公司不请我咯。再不然的话,最多不是硬着头皮去补习中心教书,再次误人子弟。。

Finally, 2012, March 20, I and buyer, both satisfied & agreed on the negotiated price of my fourth property. Meanwhile, it means that I going to start my leisure life until Dec or earlier, depends on further notification from my doctor to stated he has confidence of 80% successful rate on the Laser operation for my brain ^^.. The reason why I need a full rest, is that I want a all-out effort, start my life all over again, begin my saving from 0, start my career from low position, and begin my so called "stress-free" life.

Why I going to begin my career from a low position? Because I think it's time to present my medical report to my management, hopes that they remain me and demote my position, as in the end I still need a job to cover my partial daily expenses. I will be speechless if they plan to sack me from the job. If that's happened, I will find a easier job, I won't believe there won't be any company which doesn't employ me. The worst I mar go to tuition centers to teach, again teach those students bad things=)..

对于她,我有三样事情想说的。 第一,我不会为你做这个重大的决定,不是不喜欢你,只是性命是我自己的。我想为自己重新再活一次,为我自己以及我周围的人再一次生存下来。我哪怕我的事业起步再次比其他人慢,哪怕我自己没钱,经过我起伏不定的人生,我开始看透了,而不是放弃。只是我需要完全把我身体内的定时炸弹给拆除掉,才能不用像以往冲刺到一半,再因为病情的恶化,而把生意交给别人因此导致一大笔债务。我再也不想因为病而两边烦.就算我达不到我本身的梦想,至少我还能全力以赴再慢慢地改善我的生活,去实现在别人看起来是个不可能的梦想。

Towards her, I have 3 things which I want to speak up. Firstly, I won't made a big decision because of you, it's not that I don't like you anymore, just it's my own life. I want to start to live all over again, survive for my own-self and people around me. Once I've made my decision, I won't afraid that my career begin slower than other people and won't afraid that I'm poor. After been through my so-called "roller coaster" life, I really have a clear mindset, I'm not fully giving up, I just need to "defuse" my time bomb. Then I won't step in previous case, whereby I own lots of debts while I pass my business to my business partner during my illness worsen. I don't ever want I'm worrying on both health and business/career anymore. Although I cannot achieve my dream, but at least I'll still try my best to improve my life, to implement a dream that other people think it's impossible.

第二,我只想她知道,工作归工作,我不想有人工作太过压力。就算压力过头,还是什么不开心的事,请找信任的朋友甚至家人谈。 哭虽然是发泄的管道,只是我个人意见是找个人谈,就算他们不能帮你解决,不能提供宝贵意见,至少有人当你的聆听者,那是比哭更有效果。我知道狮子座是爱面子的,只是偶尔放下身段又如何?可能一开始你会不惯,但是你有个知心朋友后,我相信你会找她或他谈的。说实话,我希望我迟些会当她的聆听者,至少我可能可以帮她分担下,而我自觉告诉我,这是不可能的事。

Secondly, I just want her to knows that job is still a job, I don't want there's someone's too stress due to job load. Even it's overstress / hyper tension, or there's unhappy incidents, please talk with your trusted friends or even your family. Based on my personal opinion, cry, although it's a channel to release stress, but find someone to speak with, is more efficient compared to cry. Despite they cannot solved it for you& cannot provide valuable opinions, but in fact they can be your listener, which will be more efficient to reduce stress. I understand that Leo is be concerned about face-saving, however, that's no wrong to put down your status. At first, you might not used to it, but once you have intimate friend, I believe you will find him or her to chat with. Frankly speaking, I hope I really can be her listener & help to share her partial burden, but my instinct tell me that it's a impossible matter.

第三,我真的想她知道,如果遇上自己爱的,就放心去爱,完全不用顾及我的感受。只要双方坦诚,互相了解,容忍的情况下,是不需要计较谁比对方爱得更多。哪怕她选的那个他不是我,我也会祝福他们的,因为当你真的是爱一个人时,你一开始有可能不能接受,但到后来,我相信你会以最真诚的心去祝福他们。

Thirdly, I wished she knew that, if she found someone she love, please go ahead & truly love the other guy without considering my feelings. As long as both sides be frank to each other, mutual understanding and thus mutual tolerate, there's no need to compare who's loving other side more. Although in the end, she does not choose me, I still will blessing both of them with a truly sincere heart. Why? It's because that when you truly loving someone, in the beginning, you might not able to accept it , but after that, I believe that truly deep inside from your heart, you will blessing them with a perfect sincere mind.

No comments:

Post a Comment